سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ در صفت مؤمن فرمود : ] شادمانى مؤمن در رخسار اوست و اندوه وى در دلش . سینه او هرچه فراختر است و نفس وى هرچه خوارتر . برترى جستن را خوش نمى‏دارد ، و شنواندن نیکى خود را به دیگران دشمن مى‏شمارد . اندوهش دراز است ، همتش فراز . خاموشى‏اش بسیار است ، اوقاتش گرفتار ، سپاسگزار است ، شکیبایى پیشه است ، فرو رفته در اندیشه است ، نیاز خود به کس نگوید ، خوى آرام دارد ، راه نرمى پوید . نفس او سخت‏تر از سنگ خارا در راه دیندارى و او خوارتر از بنده در فروتنى و بى آزارى . [نهج البلاغه]
جدیدترین های دنیای پزشکی

ساخت نرم افزار جدید برای تشخیص سرطان ریه ... 

محققان نوعی نرم افزار رایانه ای ابداع کرده اند که قادر است سرطان ریه را در مراحل اولیه تشخیص دهد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی یورک آلرت، این نرم افزار رایانه ای ، تصاویر سی تی اسکنی ارائه می دهد و آنها را تجزیه و تحلیل می کند.

محققان می گویند:این روش به تشخیص زودهنگام سرطان ریه از نوع سلول های غیر کوچک کمک می کند.

این سرطان اغلب در حالات پیشرفته تشخیص داده می شود و به همین علت ، احتمال درمان آن بسیار اندک است ولی به روش جدید می توان به درمان فوری آن امیدوار بود.

محققان برای بررسی کارامدی این روش ، تعداد 264 ضایعه ریوی را در مراحل اولیه مورد مطالعه قرار دادند.

دکتر راغونات و همکارانش در مقاله ای در شماره اخیر نشریه سرطان شناسی قفسه سینه ، نتایج بررسی خود را در این زمینه ، منتشر کرده اند.

هنگامی که سلول ها توانایی تقسیم و رشد عادی خود را از دست می دهند این موضوع منجر به تسخیر، تخریب و فاسد شدن بافت های سالم می شود و در نهایت ، سرطان ایجاد خواهد شد.

از اجتماع این سلول های سرطانی و تخریب سلول های بافت های سالم توده ای به نام تومور ایجاد می شود.

اگر تومور به لایه ای محدود ختم شود و به سایر بافت ها و ارگان ها سرایت نکند تومور خوش خیم (غیرسرطانی ) است و اگر تومور گسترده شده یا به طور بالقوه قابلیت پخش شدن و احاطه کردن سایر بافت ها و ارگان ها را داشته باشد بدخیم یا سرطانی نامیده می شود.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط mr.dr 93/8/7:: 1:18 عصر     |     () نظر